tirsdag 1. mars 2011

Garn som har funnet sin mening med livet

Jeg har hatt en liten haug med gammelt garn jeg har fått fra mamma. Masse nøster med Patons Clansman som ble kjøpt på et opphørssalg enten når jeg var liten eller før jeg ble født. Mamma har strikket et par gensere i det, blandt annet den gamle yndlingsgenseren min. Når jeg fant det i garnlageret hennes rett etter at jeg hadde begynt å strikke for alvor la jeg beslag på resten. Mesteparten av det hvite ble en tine solheimgenser, og den ene grønnfargen, med litt røde striper for å få nok, ble en cardigan jeg er kjempeglad i.

Det røde har vært det jeg har hatt mest av men det har oppført seg litt vanskelig. Først trodde jeg det ville være en kortermet genser med bobler og fletter, men den ble for liten så jeg rakk den opp. Så trodde jeg at den ville bli en Tubey men det funket heller ikke. Strikken ble alt for løs til å bli pen. Jeg rakk opp den også og gjemte bort garnet i en boks under senga.

Men nå tror jeg a jeg har funnet et mønster som passer. Jeg bladde igjennom et par gamle strikkeblader og fant Cabled yoke pullover i Designer Knitter utgaven som heter holiday 2009. Jeg likte fasongen og jeg vet at fletter blir bra i dette garnet. Krysser fingrene for at det blir bra og at jeg slipper å rekke opp denne gangen.

Så langt ser det bra ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar